1. marca 2010

Prvý kontakt s veľkomestom


Dnes sme boli prvý krát mimo areál školy alebo jeho najbližšie okolie. Sami sme sa zatiaľ neodvážili, sprievodcov nám robili dvaja zahraniční študenti, ktorí tu žijú už dlhšie - Turki zo Saudskej Arábie a Raim z Filipín. Obaja hovoria perfektne anglicky a kórejsky, takže nám pomohli z nákupom tzv. t-money karty (čipová karta alebo prívesok na kľúče, ktorí slúži na platenie v MHD a údajne aj v obchodoch atď.) a samozrejme s orientáciou v metre, ktoré tu má asi 12 liniek.



Naša cesta bola na pomery Soulu krátka - asi tri zastávky autobusom a štyri stanice metrom. Vystúpili sme v časti Nowon a východ z metra nás zaviedol priamo do vnútra obrovského osem podlažného obchodného centra Lotte - u nás neznámy, no v Kórei údajne veľmi obľúbený reťazec. Rýchlo sme eskalátormi vystúpali na najvyššie poschodie s 12 kinosálami, trochu sa porozhliadli a výťahom zviezli na prízemie, kde sme vyšli na ulicu.




Tam sa nám konečne naskytol pohľad na naozajstné pulzujúce veľkomesto juhovýchodnej Ázie - plné pestrofarebných neónov, pouličných stánkov z občerstvením a nekonečných prúdov áut. Keď som vyjadril svoje nadšenie nahlas, Turki ma ubezpečil, že v porovnaní z centrom Soulu ešte o nič nejde. Tak som zvedavý.





2 komentáre:

  1. Fajn citanie... Mal som nedzipristatie v Seoule este minuly rok pocas letu na Zeland, len skoda ze som nepresunul dalsi let aspon o par dni a nepozrel aspon hlavne mesto. Priznam sa, ze nez som sa spoznal s niekolkymi Korejcami v Aucklande, tak som vedel akurat tolko, ze ti ktori tvoria manazment v korejskych firmach na SK su povazovani za modernych otrokarov :D. Dnes si skor myslim, ze Slovaci su v priamom porovnani s Korejcami tak trochu lenivi. Zaujimalo by ma, akym sposobom ste sa dostali do Korey, ste na nejakom vymennom pobyte zo slovenskej UNI?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem za reakciu a ospravedlňujem sa za neskorú odpoveď... úprimne povedané prekvapilo ma, že po takom dlhom čase tento článok niekto objavil a dokonca aj okomentoval :-)
    S tou univerzitou je to pravda, v Kórei som bol na výmennom štúdiu, ktoré prebieha vďaka bilaterálnej dohode medzi SNUT v Seoule a mojou domácou univerzitou v ČR. Dlhšiu zastávku v Seoule vrelo odporúčam. Ja som tam strávil 5 mesiacov a ani trochu sa mi nechcelo letieť späť do Európy. Snáď sa tam raz vrátim. A ak ide o otrokárstvo a lenivosť, tak podľa mňa je tak trošku pravda jedno aj druhé - v porovnaní s Aziatmi sme naozaj banda lenivcov, ale ich prístup "v robote vypľuť dušu" má tiež k ideálu ďaleko :-)

    OdpovedaťOdstrániť